Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAydin, Selami
TitelUsing Edmodo in Language Learning: A Review of Research
[Konferenzbericht] Paper presented at the International English Language Teaching (ELT) Conference (1st, Istanbul, Turkey, 2021).
Quelle(2021), (24 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Aydin, Selami)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEducational Technology; Second Language Learning; English (Second Language); Second Language Instruction; Technology Uses in Education; Language Skills; Language Proficiency; Communication Skills; Educational Benefits; Barriers; Grammar; Vocabulary Development; Blended Learning; Self Evaluation (Individuals); Critical Thinking; Creativity; Independent Study; Learner Engagement; Foreign Countries; Indonesia; Turkey; Saudi Arabia; Australia; Iran; Thailand; Kuwait; Philippines; Russia; Spain; United States; Hong Kong; Oman; Ecuador; Malaysia; Brazil; Japan; Belarus; Romania; Greece; Iraq
AbstractEdmodo has a significant role and place in the language teaching and learning contexts. However, there is no conclusive evidence on how Edmodo affects the language learning process. This study aims to present a review of the studies to make recommendations for teachers and researchers for further research. The study concludes that learners and teachers mainly have positive perceptions of and attitudes towards the use of Edmodo in the language learning process. It is also concluded that the use of Edmodo is efficient for fostering basic language skills, overall language proficiency, and communication skills. On the other hand, there are several drawbacks encountered during the utilization of Edmodo in language classes. (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: