Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enYarbro, Jeffrey T.; Olney, Andrew M.
TitelContextual Definition Generation
[Konferenzbericht] Paper presented at the International Workshop on Intelligent Textbooks (3rd, 2021).
Quelle(2021), (10 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterDefinitions; Learning Processes; Models; Context Effect; Evaluators; Sentences; Computational Linguistics; Accuracy; Textbooks; Vocabulary Development; Collaborative Writing; Multiple Choice Tests; Higher Education; Computer Software; Interrater Reliability; Editing; Web 2.0 Technologies; Web Sites
AbstractThis paper explores the concept of dynamically generating definitions using a deep-learning model. We do this by creating a dataset that contains definition entries and contexts associated with each definition. We then fine-tune a GPT-2 based model on the dataset to allow the model to generate contextual definitions. We evaluate our model with human raters by generating definitions using two context types: short-form (the word used in a sentence) and long-form (the word used in a sentence along with the prior and following sentences). Results indicate that the model performed significantly better when generating definitions using short-form contexts. Additionally, we evaluate our model against human-generated definitions. The results show promise for the model, showing that the model was able to match human-level fluency. However, while it was able to reach human-level accuracy in some instances, it failed in others. [This paper was published in: "Proceedings of the Third International Workshop on Intelligent Textbooks," Vol. 2895, CEUR-WS.org, 2021, pp. 74-83.] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: