Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enVan Overschelde, James P.; Burgard, Karen L. B.
TitelPredicting Persistence in Educator Preparation Programs: Examining Current Practices and the Possibility for Transformative Change
Quelle(2018), (15 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTeacher Education Programs; Preservice Teachers; Preservice Teacher Education; Minority Serving Institutions; Gender Differences; Student Teaching; Federal Aid; Academic Persistence; Educational Change; Ethnicity; Higher Education
AbstractResearch on characteristics of students who persistence in college is extensive, but the literature on student persistence in educator preparation programs (EPP) is almost non-existent. We examined the relationship between student demographic characteristics and persistence to two major milestones at or near the end of the EPP. Using logistic regression models and data from 3,674 teacher candidates enrolled in a large, public, Hispanic-serving university teacher preparation program, we found that Pell-eligible students and males were significantly less likely to complete student teaching, but equally likely to complete the courses immediately prior to student teaching. The results fill a large gap in the research literature and have important implications for federal and state policies and for supports that EPPs implement. (As Provided).
AnmerkungenAERA Online Paper Repository. Available from: American Educational Research Association. 1430 K Street NW Suite 1200, Washington, DC 20005. Tel: 202-238-3200; Fax: 202-238-3250; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: