Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNguyen, Mike Hoa; Chang, Connie Y.; Teranishi, Robert T.
InstitutionNational Commission on Asian American and Pacific Islander Research in Education (CARE)
TitelDebunking Myths and Misinformation: Testing Claims of Harm in Federal Investigations
Quelle(2020), (5 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Nguyen, Mike Hoa)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterMisconceptions; Asian American Students; Racial Bias; Federal Legislation; Investigations; College Admission; Outcomes of Education; Massachusetts (Cambridge); Connecticut (New Haven)
AbstractOne key argument in the ongoing affirmative action debate is that Asian American students who are not accepted to their first-choice college face a number of negative consequences. This was Coalition of Asian American Associations (CAAA) and Asian American Coalition for Education's (AACE) primary argument in their formal complaints filed to the US Department of Justice (DOJ) and US Department of Education. Based on these complaints, DOJ's Civil Rights Division launched an investigation into Harvard and Yale's admissions process in 2017 and 2018, respectively. These ongoing federal investigations pose serious implications and consequences for colleges and universities across the country. Despite the attention given to the complaints, the claims made were not empirically supported by data. Therefore, this research brief tests AACE and CAAA's claims to determine if Asian American students actually face negative consequences if they do not attend their first-choice institution. [For a related article, "Asian Americans, Admissions, and College Choice: An Empirical Test of Claims of Harm Used in Federal Investigations," see EJ1272555.] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: