Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDoabler, Christian T.; Clarke, Ben; Kosty, Derek; Fien, Hank; Smolkowski, Keith; Liu, Meijia; Baker, Scott K.
TitelMeasuring the Quantity and Quality of Explicit Instructional Interactions in an Empirically-Validated Tier 2 Kindergarten Mathematics Intervention
Quelle(2021), (32 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Doabler, Christian T.)
ORCID (Kosty, Derek)
ORCID (Fien, Hank)
ORCID (Smolkowski, Keith)
Weitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterMathematics Instruction; Kindergarten; Interaction; At Risk Students; Learning Disabilities; Predictor Variables; Mathematics Achievement; Feedback (Response); Direct Instruction; Small Group Instruction; Common Core State Standards; Teacher Student Relationship; Oregon; Massachusetts (Boston); Oregon (Portland)
AbstractInstructional interactions that occur between teachers and students around foundational mathematics topics are critical for supporting mathematical proficiency among students with mathematics learning disabilities (MLD). This study investigated whether the initial mathematics skill of 880 kindergarten students at risk for MLD predicted the quantity and quality of explicit instructional interactions (i.e., overt teacher modeling, student practice opportunities, and academic feedback) experienced during an empirically-validated, Tier 2 kindergarten mathematics intervention. It also examined whether the quantity and quality of such instructional interactions predicted gains in student mathematics achievement. Researchers conducted 740 direct observations of 255 intervention groups within a multi-year, randomized controlled trial. Results suggested that intervention groups with lower initial mathematics skill received higher rates of academic feedback and made more frequent errors. Additionally, more frequent and higher quality academic feedback and group practice opportunities predicted increased mathematics achievement. Implications for investigating the active ingredients of mathematics interventions are discussed. [This paper was published in "Learning Disability Quarterly" v44 n1 p50-62 Feb 2021 (EJ1281644).] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: