Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGonzales, Christopher R.; Merculief, Alexis; McClelland, Megan M.; Ghetti, Simona
TitelThe Development of Uncertainty Monitoring during Kindergarten: Change and Longitudinal Relations with Executive Function and Vocabulary in Children from Low-Income Backgrounds
Quelle(2021), (16 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Gonzales, Christopher R.)
ORCID (McClelland, Megan M.)
Weitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterKindergarten; Metacognition; Executive Function; Vocabulary; Low Income Students; Preschool Children; White Students; Hispanic American Students; Disadvantaged Youth; Preschool Education
AbstractChildren's ability to monitor subjective feelings of uncertainty (i.e., engage in uncertainty monitoring) is a central metacognitive skill. The study examines the development of uncertainty monitoring as well as its relations with vocabulary and executive function development in children (N = 137, 52% female) from predominately White and Latinx/Hispanic backgrounds when they were 4-6 years old and enrolled in a Head Start preschool and kindergarten between 2018 and 2019. The study found that children's uncertainty monitoring improved during the kindergarten year. Children's executive function and vocabulary in preschool and vocabulary growth from preschool to kindergarten predicted uncertainty monitoring at the end of kindergarten, which sheds new light on potential mechanisms supporting children's metacognitive development. [This is the online version of an article published in "Child Development." For the final published version of this article, see EJ1329121.] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: