Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enClarke, Ben; Shanley, Lina; Kosty, Derek; Baker, Scott K.; Cary, Mari Strand; Fien, Hank; Smolkowski, Keith
TitelInvestigating the Incremental Validity of Cognitive Variables in Early Mathematics Screening
Quelle(2018), (28 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Shanley, Lina)
ORCID (Kosty, Derek)
ORCID (Cary, Mari Strand)
ORCID (Fien, Hank)
Weitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterMathematics Instruction; Screening Tests; At Risk Students; Cognitive Measurement; Numeracy; Multiple Regression Analysis; Mathematics Achievement; Mathematics Skills; Intervention; Curriculum Based Assessment; Correlation; Intelligence Tests; Kindergarten; Statistical Analysis; Early Childhood Education; Wechsler Intelligence Scales Short Forms
AbstractThe purpose of this study was to investigate the incremental validity of a set of domain general cognitive measures added to a traditional screening battery of early numeracy measures. The sample consisted of 458 kindergarten students of whom 285 were designated as severely at-risk for mathematics difficulty. Hierarchical multiple regression results indicated that Wechsler Abbreviated Scales of Intelligence (WASI) Matrix Reasoning and Vocabulary subtests, and Digit Span Forward and Backward measures explained a small, but unique portion of the variance in kindergarten students' mathematics performance on the Test of Early Mathematics Ability -- Third Edition (TEMA-3) when controlling for Early Numeracy Curriculum Based Measurement (EN-CBM) screening measures (R[superscript 2][subscript change] = 0.01). Furthermore, the incremental validity of the domain general cognitive measures was relatively stronger for the severely at-risk sample. We discuss results from the study in light of instructional decision-making and note the findings do not justify adding domain general cognitive assessments to mathematics screening batteries. [This paper was published in "School Psychology Quarterly" v33 n2 p264-271 2018 (EJ1181714).] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: