Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDoabler, Christian T.; Clarke, Ben; Kosty, Derek B.; Baker, Scott K.; Smolkowski, Keith; Fien, Hank
TitelThe Effects of a Core Kindergarten Mathematics Program on the Mathematics Achievement of English Learners
Quelle(2016), (35 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Doabler, Christian T.)
ORCID (Kosty, Derek B.)
ORCID (Smolkowski, Keith)
ORCID (Fien, Hank)
Weitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterKindergarten; Core Curriculum; Mathematics Curriculum; Mathematics Achievement; Spanish Speaking; English Language Learners; Mathematics Skills; Mathematics Instruction; Hierarchical Linear Modeling; Predictor Variables; Statistical Analysis; Maximum Likelihood Statistics; Pretests Posttests; Oregon; Texas (Dallas)
AbstractThere is a dearth of research on Tier 1 instruction designed to improve the mathematics achievement of English learners. This study examined the impact of a core kindergarten mathematics curriculum on the mathematics achievement of Spanish-speaking English learners (SS-ELs). Secondary aims tested for differential response to the curriculum among SS-ELs as a function of (a) mathematics skills at the beginning of kindergarten, (b) the number of SS-ELs in classrooms, and (c) the frequency of mathematical discourse during core mathematics instruction. Data analyzed in the study were generated from a recent large-scale efficacy trial. Participants were 556 SS-ELs from 66 kindergarten classrooms. Results suggest SS-ELs in treatment classrooms made greater gains than SS-ELs in comparison classrooms on mathematics measures across the school year. Evidence of differential response to the curriculum among SS-ELs was not found. The importance of core mathematics instruction and implications for school psychologists are discussed. [This paper was published in "School Psychology Review" v45 p343-361 2016. The published article is titled "Effects of a Core Kindergarten Mathematics Curriculum on the Mathematics Achievement of Spanish-Speaking English Learners."] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: