Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLi, Sylvia; Meyer, Patrick
InstitutionNWEA
TitelSimulation Study for Evaluating MAP® Growth™ Item Pools with Grade-Level Constraints
Quelle(2019), (46 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAchievement Tests; Item Banks; Test Items; Instructional Program Divisions; Ability; Test Construction; Mathematics Tests; Reading Tests; Language Tests; Adaptive Testing; Computer Assisted Testing; Grade 2; Grade 3; Grade 4; Grade 5; Grade 6; Grade 7; Grade 8; Error of Measurement; Test Bias; Measures of Academic Progress
AbstractThis simulation study examines the measurement precision, item exposure rates, and the depth of the MAP® Growth™ item pools under various grade-level restrictions. Unlike most summative assessments, MAP Growth allows examinees to see items from any grade level, regardless of the examinee's actual grade level. It does not limit the test to items designated for the examinee's actual grade. The purposes of this research study are as follows: (1) To explore different possible test designs using on-grade items only with the current MAP Growth item pools; and (2) To provide recommendations to Content Solutions for developing grade-level items. Specifically, this study evaluates the depth of MAP Growth on-grade item pools along the student ability spectrum based on empirical Rasch Unit (RIT) score distributions. The study manipulated two factors: the type of item pool and type of simulee. Different item pools were created for the simulations with restrictions to explore the feasibility of creating on-grade MAP Growth assessments. Simulee groups were based on on-grade and off-grade student ability. (ERIC).
AnmerkungenNWEA. 121 NW Everett Street, Portland, OR 97209. Tel: 503-624-1951; Fax: 503-639-7873; Web site: http://nwea.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: