Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBojanek, Erin K.; Raley, Sheida K.; Shogren, Karrie A.; Lane, Kathleen Lynne
TitelExamining the Impact of Professional Development on the Self-Determined Learning Model of Instruction for General and Special Educators
Quelle(2021), (42 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterFaculty Development; Special Education Teachers; Self Determination; Teaching Methods; Teaching Models; Outcomes of Education; Knowledge Base for Teaching; Inclusion; Regular and Special Education Relationship; Secondary Education; Training
AbstractThere is limited research examining professional development for general and special education teachers implementing self-determination interventions. This study presents outcomes of a 2-day professional development training for the Self-Determined Learning Model of Instruction (SDLMI) for general and special educators guided by key elements of professional development. Results suggested teachers had positive perceptions of the training and showed improvements in knowledge and skills related to self-determination, but reported no change in perceived usefulness for students. Findings suggested teachers already perceived self-determination to be important and relevant to their students and that this professional development training was successful in improving teachers' knowledge and skills. Further research is needed to examine how this training impacts teacher implementation of the SDLMI and student outcomes. [This paper was published in "Inclusion" v9 n2 p118-133 2021.] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: