Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionWhat Works Clearinghouse (WWC) (ED/IES); Abt Associates, Inc.
TitelGrowth Mindset Interventions. Intervention Brief. Supporting Postsecondary Success Topic Area. NCEE 2022-006
Quelle(2022), (4 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCognitive Structures; Intervention; Enrollment; Academic Achievement; Academic Persistence; College Students; Program Effectiveness; Program Implementation; Program Costs; Educational Research; California; Indiana; Maryland; Michigan; Oregon; Texas
AbstractLarge numbers of students who enroll in college do not complete a degree. If students attribute their academic challenges to a perceived lack of intelligence or inability to succeed in college, they may be less likely to persist. "Growth Mindset" interventions aim to improve college persistence and academic achievement by encouraging students to view intelligence as a "malleable" characteristic that grows with effort, and to view academic challenges as temporary setbacks that they can overcome. This What Works Clearinghouse (WWC) report, part of the WWC's Supporting Postsecondary Success topic area, explores the effects of "Growth Mindset" interventions on postsecondary students' academic achievement, college enrollment, and progressing in college. The WWC identified 15 studies of "Growth Mindset" interventions. Six of these studies meet WWC standards. The evidence presented in this report is from studies of the impact of Growth Mindset interventions on postsecondary students--including Black, White, Hispanic, first-generation, and Pell grant-eligible students--in both public and private postsecondary settings. This Intervention Brief provides an overview of the full Intervention Report. [For the Intervention Report, see ED617271. For the Intervention Report Snapshot, see ED617278.] (ERIC).
AnmerkungenWhat Works Clearinghouse. 550 12th Street SW, Washington, DC 20024; e-mail: contact.WWC@ed.gov; Web site: https://whatworks.ed.gov/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: