Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRaudonyte, Ieva
InstitutionUnited Nations Educational, Scientific, and Cultural Organization (UNESCO) (France), International Institute for Educational Planning (IIEP)
TitelLearning Assessments in Ghana. IIEP Information Sheet
Quelle(2021), (4 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterForeign Countries; Measurement; Data Use; Educational Planning; Educational Policy; Testing Programs; Strategic Planning; Educational Assessment; Information Dissemination; International Cooperation; Cooperative Planning; Achievement Tests; Elementary Secondary Education; International Assessment; Academic Achievement; Standardized Tests; Grade 2; Grade 4; Grade 6; Grade 8; Ghana; Trends in International Mathematics and Science Study
AbstractLarge-scale learning assessments can be used to generate performance and contextual data on student learning outcomes. They can be national, regional, or international; school based or household based. The UNESCO International Institute for Educational Planning (IIEP-UNESCO) has conducted a qualitative study to explore both how and why learning assessment data are used in six sub-Saharan African countries. This Information Sheet provides background details for IIEP's Policy Brief on Ghana. It looks at the characteristics and setting of student assessments, presents the roles and responsibilities of the different actors, and sets out the documented uses of learning data. [For "The Use of Learning Assessment Data: Ghana. IIEP Policy Brief. No. 4," see ED617145.] (As Provided).
AnmerkungenUNESCO International Institute for Educational Planning. 7-9, rue Eugène Delacroix, 75116 Paris, France. Tel: +33-0-1-45-03-77-00; Fax: +33-00-1-40-72-83-66; e-mail: info@iiep.unesco.org; Web site: http://www.iiep.unesco.org/en
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: