Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSiegler, Robert S.; Im, Soo-hyun; Schiller, Lauren K.; Tian, Jing; Braithwaite, David W.
TitelThe Sleep of Reason Produces Monsters: How and When Biased Input Shapes Mathematics Learning
Quelle(2020), (25 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Siegler, Robert S.)
ORCID (Im, Soo-hyun)
ORCID (Braithwaite, David W.)
Weitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLogical Thinking; Arithmetic; Numbers; Fractions; Educational Environment; Bias; Textbooks; Association (Psychology); Generalization; Children; Concept Formation; Mathematics Achievement; Mathematics Instruction; Measurement; Geometric Concepts; Computation; Mathematical Concepts; Computer Simulation
AbstractChildren's failure to reason often leads to their mathematical performance being shaped by spurious associations from problem input and overgeneralization of inapplicable procedures rather than by whether answers and procedures make sense. In particular, imbalanced distributions of problems, particularly in textbooks, lead children to create spurious associations between arithmetic operations and the numbers they combine; when conceptual knowledge is absent, these spurious associations contribute to the implausible answers, flawed strategies, and violations of principles characteristic of children's mathematics in many areas. To illustrate mechanisms that create flawed strategies in some areas but not others, we contrast computer simulations of fraction and whole number arithmetic. Most of their mechanisms are similar, but the model of fraction arithmetic lacks conceptual knowledge that precludes strategies that violate basic mathematical principles. Presenting balanced problem distributions and inculcating conceptual knowledge for distinguishing flawed from legitimate strategies are promising means for improving children's learning. [This is the online version of an article published in "Annual Review of Developmental Psychology" v2 p413-435 2020.] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: