Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCooke, Nicole A.
InstitutionProject Information Literacy
TitelTell Me Sweet Little Lies: Racism as a Form of Persistent Malinformation. PIL Provocation Series. Volume 1, Number 4
Quelle(2021), (19 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterRacial Bias; Deception; Stereotypes; Information Sources; Information Literacy; Cultural Literacy; Critical Literacy; News Reporting; African Americans; COVID-19; Pandemics; Asian Americans; Pacific Islanders; Teaching Methods
AbstractRacist/racialized malinformation is the phenomenon of how we are conditioned, socialized, and repeatedly bombarded with racist and negative images and stereotypes. These stereotypes are repeated and normalized until they become malinformation. Persistent malinformation comes through media, textbooks, religion, celebrated holidays, pop culture, and so many other venues. Malinformation comes through subtly and imperceptibly and is so ingrained it has become difficult to recognize and defeat. Can mis/dis and racist malinformation be eliminated? Perhaps not, but they can certainly be managed through even more persistent education, specifically, what the author has come to call "critical cultural literacy" (CCL) education. In this article, the author discusses what CCL is and how can it address this current social and educational quandary. (ERIC).
AnmerkungenProject Information Literacy. P.O. Box 208, Sonoma, CA 95476. Tel: 707-939-6941; Fax: 707-938-7690; e-mail: info@projectinfolit.org; Web site: http://projectinfolit.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: