Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBrown, Madeline; Spaulding, Shayne; Montes, Marcela; Durham, Christin
InstitutionUrban Institute
TitelUnderstanding the Needs of Adult Learners in Chicago: A Data Profile
Quelle(2021), (18 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; Adult Learning; Adult Students; Student Needs; Student Characteristics; Urban Schools; Nontraditional Students; Racial Differences; Ethnicity; Gender Differences; Educational Attainment; Employment Level; Income; Family Structure; Military Service; Illinois (Chicago); American Community Survey
AbstractIn 2020, the City Colleges of Chicago (CCC) began working with the Urban Institute to develop a picture of adult learners in Chicago. We developed a comprehensive definition of adult learners that guided specific data inquiries from publicly available American Community Survey data. In this data profile, we define an adult learner as: anyone who is 25 years or older, or anyone who is ages 18-24 but assumes an adult role, such as a parent, full-time worker, or veteran. We proceed by including key tables and visualizations of this population in Chicago, including implications for programming should CCC decide to focus on any of the subpopulations. By releasing this data profile publicly, we aim to inform other Chicago-based organizations in their efforts to serve adult learners, as well as to provide other communities outside of Chicago a framework for understanding their adult learner population. (As Provided).
AnmerkungenUrban Institute. 2100 M Street NW, Washington, DC 20037. Tel: 202-261-5687; Fax: 202-467-5775; Web site: http://www.urban.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: