Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCartwright, Katherin; Bobis, Janette; Way, Jennifer
InstitutionMathematics Education Research Group of Australasia (MERGA)
TitelInvestigating Students' Drawings as a Representational Mode of Mathematical Fluency
[Konferenzbericht] Paper presented at the Annual Meeting of the Mathematics Education Research Group of Australasia (MERGA) (43rd, Singapore, 2021).
Quelle(2021), (5 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterMathematics Instruction; Freehand Drawing; Elementary School Students; Mathematics Skills; Task Analysis; Learning Processes; Evaluation Methods; Foreign Countries; Australia
AbstractIn sharing solutions of mathematical tasks, students may use various modes of representation such as: language (oral/written), numerical and symbolic, or drawings (pictures, diagrams or markings). In this paper we explore the potential of student drawings to provide evidence of mathematical fluency. Examples of young students' (5-8 years old) solutions to mathematical tasks are examined through the lens of drawing representations. The investigation suggested that students' drawings are valuable data when analysing work samples for evidence of mathematical fluency alongside other representations. [This paper is the second in a symposium of three papers. For the first paper, "Drawings Reveal Young Students' Multiplicative Visualisation," see ED616196. For the third paper, "Children's Drawings as a Source of Data to Examine Attitudes towards Mathematics: Methodological Affordances and Issues," see ED616198.] (As Provided).
AnmerkungenMathematics Education Research Group of Australasia. GPO Box 2747, Adelaide SA 5001, Australia. Tel: +61-8-8363-0288; Fax: +61-8-8362-9288; e-mail: sales@merga.net.au; Web site: http://www.merga.net.au/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: