Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPiety, Philip J.
TitelTextual Ecology, Collaborative Tasks, and Genre Systems: Using PDE to Teach STEM Career Awareness/Intent
Quelle(2021), (20 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEducational Technology; Technology Uses in Education; Undergraduate Students; Educational Games; STEM Education; Cooperation; Skill Development; Natural Disasters; Career Awareness; Computer Simulation; Interpersonal Communication; Social Theories; Computer Security; Cooperative Learning; Emergency Programs; Curriculum Design; Role Playing
AbstractThe paper discusses the use of "Productive Disciplinary Engagement" (PDE) for a curricular project that features a technology-based alternate reality game (ARG) with the objective of teaching undergraduate students about the collaborative nature of STEM careers. Much of the PDE research uses PDE as either a design-principle or as an analytics lens. This project does both. Most of this extant research focuses on spoken discourse to teach disciplinary knowledge. This project uses workplace documentary texts that are embedded within a semester-long undergraduate course designed to teach students collaboration skills using the context of natural disasters. A range of texts are used in this design from didactic to disciplinary. Students learn about professional work through educational renditions of professional cultural historical activity systems. This paper focuses on design decisions and illustrates some ways that workplace documents can be used in education. (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: