Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJiménez, Haydée G.; Casanova, Marco A.; Finamore, Anna Carolina; Simões, Gonçalo
TitelSentiment Analysis of Student Surveys -- A Case Study on Assessing the Impact of the COVID-19 Pandemic on Higher Education Teaching
[Konferenzbericht] Paper presented at the International Conference on Educational Data Mining (EDM) (14th, Online, Jun 29-Jul 2, 2021).
Quelle(2021), (7 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterNatural Language Processing; Data Analysis; Classification; Student Surveys; College Students; Student Evaluation of Teacher Performance; Conventional Instruction; Online Courses; COVID-19; Pandemics; Models; Foreign Countries; Brazil
AbstractSentiment Analysis is a field of Natural Language Processing which aims at classifying the author's sentiment in text. This paper first describes a sentiment analysis model for students' comments about professor performance. The model achieved impressive results for comments collected from student surveys conducted at a private university in 2019/20. Then, it applies the model to different scenarios: (1) in-person classes taught in 2019 (pre-COVID); (2) the emergency shift to online, synchronous classes taught in the first semester of 2020 (early-COVID); and (3) the planned online classes taught in the second semester of 2020 (late-COVID). The results show that students acknowledged the effort professors did to keep classes running during the first semester of 2020, and that the enthusiasm continued throughout the second semester. Furthermore, the results show that students evaluated professors' performance for online courses better than for in-person courses. [For the full proceedings, see ED615472.] (As Provided).
AnmerkungenInternational Educational Data Mining Society. e-mail: admin@educationaldatamining.org; Web site: https://educationaldatamining.org/conferences/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: