Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAllen, James, IV; Mahumane, Arlete; Riddell, James, IV; Rosenblat, Tanya; Yang, Dean; Yu, Hang
InstitutionNational Bureau of Economic Research
TitelTeaching and Incentives: Substitutes or Complements? Working Paper 28976
Quelle(2021)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterForeign Countries; Supply and Demand; Intervention; Incentives; COVID-19; Instruction; Adult Learning; Financial Support; Mozambique
AbstractInterventions to promote learning are often categorized into supply- and demand-side approaches. In a randomized experiment to promote learning about COVID-19 among Mozambican adults, we study the interaction between a supply and a demand intervention, respectively: teaching, and providing financial incentives to learners. In theory, teaching and learner-incentives may be substitutes (crowding out one another) or complements (enhancing one another). Experts surveyed in advance predicted a high degree of substitutability between the two treatments. In contrast, we find substantially more complementarity than experts predicted. Combining teaching and incentive treatments raises COVID-19 knowledge test scores by 0.5 standard deviations. [Additional support for the working paper includes: Abdul Latif Jameel Poverty Action Lab via the Innovation in Government Initiative at the Massachusetts Institute of Technology, Innovations for Poverty Action via the Peace and Recovery Program at Yale University, and the Michigan Institute for Teaching and Research in Economics via the Ulmer Fund.] (As Provided).
AnmerkungenNational Bureau of Economic Research. 1050 Massachusetts Avenue, Cambridge, MA 02138-5398. Tel: 617-588-0343; Web site: http://www.nber.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: