Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSutherland, Marah; Clarke, Ben; Nese, Joseph F. T.; Cary, Mari Strand; Shanley, Lina; Furjanic, David; Durán, Lillian
TitelInvestigating the Utility of a Kindergarten Number Line Assessment Compared to an Early Numeracy Screening Battery
Quelle(2020), (42 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Sutherland, Marah)
ORCID (Clarke, Ben)
ORCID (Nese, Joseph F. T.)
ORCID (Cary, Mari Strand)
ORCID (Shanley, Lina)
ORCID (Furjanic, David)
ORCID (Durán, Lillian)
Weitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterMathematics Tests; Screening Tests; Test Reliability; Test Validity; Numbers; Kindergarten; Young Children; Numeracy; Predictive Validity; Classification; Accuracy
AbstractDrawing from the developmental and cognitive mathematics literature, the purpose of this study was to investigate the reliability, validity, and diagnostic utility of a widely-researched number line task in kindergarten. Specifically, the Number Line Assessment 0-100 (NLA 0-100) as compared to an established kindergarten screening measure was examined using (a) regression models and (b) classification accuracy. Five-and six-year-old students (n = 154) were assessed on numeracy measures in the fall and spring of their kindergarten year. The NLA 0-100 had lower predictive validity and lower classification accuracy compared to an early numeracy screening measure. The findings have implications for practice and future research using number line screening assessments. [This paper was published in "Early Childhood Research Quarterly" v55 p119-128 2021.] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: