Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenWesely, Pamela M. (Hrsg.)
InstitutionCentral States Conference on the Teaching of Foreign Languages (CSCTFL)
TitelOne Vision--Multiple Perspectives: 2021 Report of the Central States Conference on the Teaching of Foreign Languages
Quelle(2021), (118 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Second Language Learning; Second Language Instruction; Conferences (Gatherings); Teaching Methods; Computer Simulation; Videoconferencing; COVID-19; Pandemics; Faculty Development; Language Teachers; Bilingualism; German; Performance Based Assessment; Preservice Teachers; Language Proficiency; Oral Language; Multilingualism; Instructional Design; Teacher Attitudes; Interaction; Schemata (Cognition); edTPA (Teacher Performance Assessment)
AbstractThe 2021 Central States Conference on the Teaching of Foreign Languages forged a fresh perspective for the organization with a virtual setting. Held March 11-13, 2021, the conference offered flexible scheduling for educators balancing a multitude of unique teaching situations in the midst of the COVID 19 Pandemic. The theme, "One Vision--Multiple Perspectives," encompassed a surprisingly deeper layer of significance during this year's conference. In a year when it would have been easy to step back, presenters, conference board, exhibitors and attendees stepped up to showcase cutting edge professional learning. At the 2021 conference, attendees chose from 25 workshops and more than 180 sessions focused on diversity, activities and strategies, curriculum development, assessment, culture, research, advocacy, and one of the most prevalent themes of the year, technology. [For the 2020 report, see ED603405.] (ERIC).
AnmerkungenCentral States Conference on the Teaching of Foreign Languages. 239 Tonkin Drive, Ishpeming, MI 49849. e-mail: csctfl.exec.director@gmail.com; Web site: https://csctfl.wildapricot.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: