Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSiddiqi, Javaid; Mikolowsky, James
InstitutionHunt Institute
TitelAttainment for All: Postsecondary Pathways. Data-Driven Student Interventions
Quelle(2020), (9 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEducational Attainment; Postsecondary Education; Best Practices; Educational Policy; State Policy; Identification; Graduation Rate; Student Certification; Academic Degrees; Achievement Gap; Equal Education; Intervention; Privacy; Information Security; Educational Legislation; Parent Rights; Student Records; North Carolina; Georgia
AbstractMany state and institution leaders have focused a considerable amount of energy on the development of data-driven student support tools that can be used for a variety of purposes. But tools aren't enough to drive progress -- policymakers must also consider the human component of the equation and explore best practices of how such tools, and the student information they produce, can be used to make progress toward different higher education goals -- including raising statewide postsecondary attainment rates. The Hunt Institute released a series of policy briefs that highlighted scalable state-level strategies to boost postsecondary attainment rates among specific student subpopulations including recent high school graduates, first-generation students, and adult learners. This third policy brief highlights a number of innovative data-driven student interventions that can be used to raise postsecondary attainment rates while also closing equity gaps. [For the first brief, see ED614430. For the second brief, see ED614429.] (ERIC).
AnmerkungenHunt Institute. 4000 Centregreen Way Suite 301, Cary, NC 27513. e-mail: info@hunt-institute.org; Web site: https://hunt-institute.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: