Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLoizidou, Dora; Savlovska, Dina
TitelTaking Care of Their Positive Online Face? Reasons and Strategy Development
Quelle(2020), (15 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Loizidou, Dora)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterExchange Programs; Universities; Intercultural Communication; Cultural Awareness; Student Attitudes; Foreign Countries; Computer Mediated Communication; Group Discussion; Pragmatics; Self Concept; Speech Acts; French; Second Language Learning; Second Language Instruction; Majors (Students); Russian; Indo European Languages; Native Language; Diaries; Teacher Attitudes; Cultural Differences; Disclosure; Undergraduate Students; Language Teachers; Latvia; Cyprus
AbstractThis paper examines a peer virtual exchange project between students at the University of Cyprus and the University of Latvia. The main purpose of this project is to develop intercultural awareness. Through telecollaborative tasks, students are asked to interact in a common discussion space around elements related to their cultural values. The aim of this paper is to discuss students' strategies for these online exchanges. The hypothesis this paper seeks to examine is that students do not express themselves freely in the discussion forums in order to protect their personal and national image. We are thus interested in the public self-image of the students, known as 'face'. Our findings identified politeness strategies and we are interested in the main reasons for their acts towards positive and/ or negative face. [For the complete volume, see ED609298.] (As Provided).
AnmerkungenResearch-publishing.net. La Grange des Noyes, 25110 Voillans, France. e-mail: info@research-publishing.net; Web site: http://research-publishing.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: