Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enParker, David; Nelson, Peter; Codding, Robin; Edmunds, Rebecca R.; Klaft, Jenna
TitelA Community-School Partnership to Implement a Math Intervention Program: Outcomes from a Randomized Controlled Trial
Quelle(2019), (9 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterSchool Community Relationship; Partnerships in Education; Program Implementation; Mathematics Instruction; Intervention; Program Effectiveness; Mathematics Achievement; Middle School Students; Elementary School Students
AbstractMath education experts agree that struggling students need supplemental intervention support. Yet implementing educational intervention programs is logistically complex. Schools need effective and feasible math intervention programs. The current study evaluated outcomes from a year-long randomized controlled trial of a community-school partnership that provided schools full-time, integrated interventionists who delivered evidence-based math practices to struggling students. Participants included 750 students from 20 urban, suburban, and rural schools. Results showed the intervention program had a significant impact on two out of three outcome measures, which assessed overall math competency and basic computational skills. Implications are discussed for feasibly implementing effective math intervention programs in schools. (As Provided).
AnmerkungenAERA Online Paper Repository. Available from: American Educational Research Association. 1430 K Street NW Suite 1200, Washington, DC 20005. Tel: 202-238-3200; Fax: 202-238-3250; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: