Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enReiner, Kathy L.; Compton, Linda; Heiman, Mary B.
InstitutionNational Association of School Nurses
TitelEnvironmental Health. Position Statement. Revised
Quelle(2021), (5 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterSchool Nurses; Health Promotion; Educational Environment; Environmental Influences; Hazardous Materials; Pollution; Water; School Safety; Child Health
AbstractIt is the position of the National Association of School Nurses (NASN) that to protect and promote the health of all children, robust environmental health protections must be in place, and the inequities that lead to environmental injustice must be eliminated. The environment is a powerful social determinant of health and a critical factor in our children's development, academic performance, and future socioeconomic status. The registered professional school nurse (hereinafter referred to as school nurse) assesses for environmental health hazards, implements and coordinates individual health and social interventions, and addresses social determinants of health based on the National Association of School Nurses (NASN) "Framework for 21st Century School Nursing™" (NASN, 2016), to positively influence children's environmental health (Campbell & Anderko, 2020). This document provides the background and rationale for NASN's position. [This position statement was initially adopted in January 2014 and was revised in June 2018 and January 2021.] (ERIC).
AnmerkungenNational Association of School Nurses. 8484 Georgia Avenue Suite 420, Silver Spring, MD 20910. Tel: 866-627-6767; Tel: 240-821-1130; Fax: 301-585-1791; Web site: http://www.nasn.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: