Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJayanthi, Madhavi; Dimino, Joseph; Gersten, Russell; Taylor, Mary Jo; Haymond, Kelly; Newman-Gonchar, Becky
InstitutionInstructional Research Group (IRG)
TitelA Multi-Site Randomized Controlled Trial of the Teacher Study Group Professional Development Program in Vocabulary in First Grade: A Technical Report
Quelle(2015), (91 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterFaculty Development; Elementary School Teachers; Grade 1; Vocabulary; Program Effectiveness; Elementary School Students; Teacher Characteristics; Academic Achievement; Teaching Methods; Literacy Education; California; Texas; Ohio; Illinois; Woodcock Johnson Tests of Achievement
AbstractThe purpose of this efficacy study was to examine the impact of the Teacher Study Group (TSG) professional development program in vocabulary, on teacher knowledge, observed teaching practice, and student vocabulary achievement, when implemented with first grade teachers in Title 1 schools. This multi-site cluster randomized trial was implemented in 61 schools from 16 districts in four states (California, Texas, Ohio, and Illinois). The analytic sample included 182 first grade teachers and 1,680 of their students. Significant impacts were found at the teacher level for teacher knowledge (g = 0.38, p < 0.05), the "Teacher-Directed Vocabulary Instruction" scale (g = 0.93, p < 0.001), and the "Interactive Vocabulary Instruction" scale (g = 0.47, p < 0.05). No significant impacts were found at the student level on the "Woodcock-Johnson Oral Vocabulary" and "Reading Vocabulary" subtests and the "GRADE Word Meaning" subtest. (As Provided).
AnmerkungenInstructional Research Group. 4281 Katella Avenue Ste 205, Los Alamitos, CA 90720. Web site: https://www.inresg.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: