Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKim, Victoria; Alcantar, Cynthia Maribel; Teranishi, Robert T.
TitelThe Asian American and Native American Pacific Islander-Serving Institution-Funded STEM Program: An Institutional Response to the Needs of Asian American Community College Students
Quelle(2017), (7 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCommunity Colleges; Two Year College Students; Student Needs; Asian American Students; Minority Group Students; Immigrants; Student Attitudes; Tutoring; School Counseling; Student Financial Aid; Textbooks; Pacific Americans
AbstractWith high numbers of immigrant students enrolled in community colleges it is important "institutional agents" (Dowd, Pak, Bensimon, 2013) support the unique needs of immigrant students to increase college transfer and degree completion. Using the "funds of knowledge" framework (Gonzalez, Moll & Amanti, 2005), this study examines how the Asian American Native American Pacific Islander serving institution (AANAPISI)'s GATE program affect Asian-American students' educational experiences. This study also examines the unique needs of Asian-American students and ways the program can improve. Results show that both students and administrators reported that the GATE program, which provides a one stop service for counseling, tutoring, book voucher program and various support services, is crucial for degree completion and transfer to four-year institutions. (As Provided).
AnmerkungenAERA Online Paper Repository. Available from: American Educational Research Association. 1430 K Street NW Suite 1200, Washington, DC 20005. Tel: 202-238-3200; Fax: 202-238-3250; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: