Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDolin, Jens; Black, Paul; Harlen, Wynne; Tiberghien, Andrée
TitelExploring Relations between Formative and Summative Assessment
Quelle(2018), (28 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterFormative Evaluation; Summative Evaluation; Student Evaluation; Accountability; Reliability; Validity
AbstractThis chapter characterises the two key purposes of assessment, formative and summative, within a general model of assessment of student learning. It discusses reliability and validity issues in relation to the two purposes and considers formative and summative purposes as related and can be brought together in developing a dependable approach to summative assessment using evidence collected and used in formative assessment. The third purpose of assessment, accountability, is dealt with as a special use of summative assessment. Some examples from the ASSIST-ME project illustrate the variety of approaches to assessment and the overlapping relations between formative and summative use of assessment. [For the complete volume, "Transforming Assessment: Through an Interplay between Practice, Research and Policy. Contributions from Science Education Research. Volume 4," see ED611936.] (As Provided).
AnmerkungenSpringer. Available from: Springer Nature. One New York Plaza, Suite 4600 New York, NY 10004. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-460-1700; e-mail:customerservice@springernature.com; Web site: https://www.springer.com/gp/education-language
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: