Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKoon, Sharon; Petscher, Yaacov
InstitutionNational Center for Education Evaluation and Regional Assistance (ED); Regional Educational Laboratory Southeast (ED); Florida State University, Florida Center for Reading Research
TitelCan Scores on an Interim High School Reading Assessment Accurately Predict Low Performance on College Readiness Exams? Stated Briefly. REL 2016-134
Quelle(2016), (9 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterReading Tests; Scores; Predictor Variables; College Readiness; High School Students; Grade 9; Grade 10; College Entrance Examinations; Accuracy; At Risk Students; Identification; Reading Comprehension; Reading Achievement; Mathematics Achievement; Syntax; Writing Achievement; Science Achievement; Aptitude Tests; High Schools; Florida; ACT Assessment; National Merit Scholarship Qualifying Test; Preliminary Scholastic Aptitude Test
AbstractThis study examines whether scores from an interim reading assessment in grade 9, the Florida Assessments for Instruction in Reading--Florida Standards, can be used to identify students who may score below the college readiness benchmark on the Preliminary SAT/National Merit Scholarship Qualifying Test and ACT Plan in grade 10. Using scores on an existing interim reading assessment in an early warning system could enable districts to identify at-risk students without an additional testing burden, time away from instruction, or added cost. [For the full report, see ED565632.] (As Provided).
AnmerkungenRegional Educational Laboratory Southeast. Available from: Institute of Education Sciences. 550 12th Street SW, Washington, DC 20202. Tel: 202-245-6940; Web site: https://ies.ed.gov/ncee/edlabs/regions/southeast/index.asp
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: