Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFleener, M. Jayne; Barcinas, Susan J.
TitelFutures Learning Strategies for Social Transformation and Lifelong Learning
Quelle(2021), (6 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterFutures (of Society); Lifelong Learning; Interdisciplinary Approach; Social Change; Systems Approach; Transformative Learning; Learning Strategies; COVID-19; Pandemics; Adult Learning; Adult Students; Videoconferencing
AbstractThis paper explores futures learning strategies enacted by ecosystem building futurists working with organizations and communities for social transformation and adaptation to uncertain futures. The research is based on interviews with futurists who work as ecosystem builders to understand the "what," "how," and "why" of their work. In so doing, the "where" of their passions is unveiled, especially as it relates to personal transformation and lifelong learning that includes openness to new and diverse ideas, interdisciplinary learning, and active exploration of and connections with systems relationships, chaos and complexity. Results of this research point to the importance of and need for futures learning strategies for all as we shift individualized goals to socially significant, ecosystem building visions to thrive in post-normal, post-pandemic times. [For the complete volume, "American Association for Adult and Continuing Education Inaugural 2020 Conference Proceedings (Online, October 27-30, 2020)," see ED611534.] (As Provided).
AnmerkungenAmerican Association for Adult and Continuing Education. 10111 Martin Luther King Junior Highway Suite 200C, Bowie, MD 20720. Tel: 301-459-6261; Fax: 301-459-6241; e-mail: office@aaace.org; e-mail: aaace10@aol.com; Web site: http://www.aaace.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: