Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMeyers, Coby; Proger, Amy; Abe, Yasuyo; Weinstock, Phyllis; Chan, Vincent
InstitutionNational Center for Education Evaluation and Regional Assistance (ED); Regional Educational Laboratory Midwest (ED); American Institutes for Research (AIR)
TitelHow Methodology Decisions Affect the Variability of Schools Identified as Beating the Odds. Stated Briefly. REL 2016-119
Quelle(2016), (10 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterSchool Effectiveness; Statistical Analysis; Identification; Academic Achievement; Prediction; Comparative Analysis; Institutional Characteristics; Public Schools; Elementary Secondary Education; Michigan
AbstractMany states are attempting to identify schools that perform better than schools with similar populations. Such "beating-the-odds" schools offer opportunities to identify promising practices that can be implemented by other schools serving similar populations. This study uses data from the Michigan Department of Education to demonstrate how methodological decisions affect which schools are identified as beating the odds. Policymakers should carefully consider the methodology choices made to identify beating-the-odds schools to ensure that the lessons learned come from schools that really do perform better than expected. [This report was produced in collaboration with the REL Midwest Beating the Odds Research Alliance. For the full report, see ED554442. For the revised report, see ED558161.] (As Provided).
AnmerkungenRegional Educational Laboratory Midwest. Available from: Institute of Education Sciences. 550 12th Street SW, Washington, DC 20202. Tel: 202-245-6940; Web site: https://ies.ed.gov/ncee/edlabs/regions/midwest/default.aspx
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: