Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCuellar Mejia, Marisol; Rodriguez, Olga; Johnson, Hans
InstitutionPublic Policy Institute of California (PPIC)
TitelA New Era of Student Access at California's Community Colleges. Technical Appendices
Quelle(2020), (35 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; Access to Education; Community Colleges; Two Year College Students; Student Placement; Advanced Students; Remedial Programs; Equal Education; Educational Change; Educational Legislation; State Legislation; Introductory Courses; Transfer of Training; College English; African American Students; Hispanic American Students; Asian American Students; White Students; Racial Composition; Academic Achievement; College Mathematics; Grade Point Average; California
AbstractUntil recently, the vast majority of California's community college students--hundreds of thousands of students each year--started in remedial courses that slowed down or halted their academic progress. Attrition was high, particularly for Latino and African American students. After years of important but piecemeal reforms, in 2017 a landmark law (AB 705) transformed placement and remediation at the state's community colleges. Students are no longer asked to prove they are ready for gateway courses. Instead, colleges must prove if students are "not" ready. The full report examines how AB 705 transformed student access, outcomes, and racial equity in fall 2019, the deadline for implementation. These technical appendices to the full report present: (1) Data and Methods; (2) Tables and Figures; and (3) Assessment and Placement Analysis. [This report was written with research support from Bonnie Brooks and Chidi Agu. For the full report, see ED611549.] (ERIC).
AnmerkungenPublic Policy Institute of California. 500 Washington Street Suite 800, San Francisco, CA 94111. Tel: 415-291-4400; Fax: 415-291-4401; Web site: http://www.ppic.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: