Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionJohns Hopkins University, Center for Research and Reform in Education (CRRE)
TitelLinking Istation ISIP Early Reading with the Idaho ISAT
Quelle(2020), (5 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterReading Programs; Early Reading; Reading Tests; Scores; Elementary School Students; Grade 3; Reading Achievement; Program Evaluation; Predictive Validity; Achievement Tests; Language Arts; Probability; Primary Education; Idaho
AbstractThis brief provides a summary of the validity of Istation ISIP Early Reading scores in predicting students' performance levels on the Idaho Standards Achievement Test (ISAT) in English language arts (ELA). This correlational study analyzed how well third grade students' winter performance on the ISIP Early Reading test predicted their spring performance on the ISAT ELA. Because ISIP Early Reading became the state of Idaho's mandatory early literacy assessment at the start of the 2018-19 school year for students in grades K-3, the ISIP was administered to all third grade students in Idaho. [Istation contracted with the CRRE at JHU to conduct a study of the predictive validity of Istation's Early Reading (ER) program in the state of Idaho. For the full technical report, see ED611345.] (ERIC).
AnmerkungenCenter for Research and Reform in Education. Available from: School of Education Johns Hopkins University. 200 West Towsontown Boulevard, Baltimore, MD 21204. Tel: 410-616-2407; Fax: 410-324-4444; e-mail: thebee@bestevidence.org; Web site: https://education.jhu.edu/crre/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: