Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFernández-Raga, María; Villard, Thierry
TitelMultidisciplinary and International Virtual Collaboration on the "Shared Garden" between the Universities of Bordeaux and León
Quelle(2020), (11 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Fernández-Raga, María)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCase Studies; Interdisciplinary Approach; Virtual Classrooms; Physics; Science Instruction; Engineering Education; Student Projects; Active Learning; Teamwork; English (Second Language); Second Language Learning; Time Management; Self Evaluation (Individuals); Exchange Programs; International Educational Exchange; Foreign Countries; Universities; Institutional Cooperation; Gardening; Design; Sustainability; Ecology; Course Content; Knowledge Level; Program Descriptions; Cultural Awareness; Intercultural Communication; Language Proficiency; Undergraduate Students; Computer Software; Language Usage; Computer Mediated Communication; Cooperative Learning; Teaching Methods; France; Spain
AbstractThis case study describes two iterations of a cross-disciplinary Virtual Exchange (VE) project developed between the Universities of Bordeaux (France) and León (Spain), involving students of Applied Physics and Measurement Engineering (APME), and Electrical Engineering. The students worked together on designing a real garden in Bordeaux within ecological and sustainable parameters. This Project-Based Learning (PBL) activity helped them develop both their content knowledge and their competences in English, teamwork, time management, and self-evaluation. [For the complete volume, "Designing and Implementing Virtual Exchange -- A Collection of Case Studies, see ED609252.] (As Provided).
AnmerkungenResearch-publishing.net. La Grange des Noyes, 25110 Voillans, France. e-mail: info@research-publishing.net; Web site: http://research-publishing.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: