Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKoris, Rita; Vuylsteke, Jean-François
TitelMission (Im)possible: Developing Students' International Online Business Communication Skills through Virtual Teamwork
Quelle(2020), (12 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Koris, Rita)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterSkill Development; Communication Skills; Business Communication; Business English; Virtual Classrooms; Teamwork; Cooperative Learning; Student Projects; International Educational Exchange; Feedback (Response); Employment Interviews; Job Skills; Resumes (Personal); Competence; Cultural Awareness; Intercultural Communication; Program Effectiveness; Foreign Countries; Foreign Students; College Students; Hungary (Budapest); Belgium
AbstractThis case study outlines an example of cooperative online learning for teaching business communication skills at a Hungarian and a Belgian university. During this eight week long Erasmus+ Virtual Exchange (E+VE) project, students collaborated online in virtual teams on a weekly basis to complete the following main missions: (1) giving constructive feedback; (2) creating an elevator pitch; (3) promoting themselves by creating a digital CV; (4) preparing for a job interview; and (5) participating in a real online job interview with a professional recruiter. Not only does this case study describe the planning, design, and implementation of the project from a pedagogical perspective, but it also details its challenges and outcomes. [For the complete volume, "Designing and Implementing Virtual Exchange -- A Collection of Case Studies," see ED609252.] (As Provided).
AnmerkungenResearch-publishing.net. La Grange des Noyes, 25110 Voillans, France. e-mail: info@research-publishing.net; Web site: http://research-publishing.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: