Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enOrfield, Gary; Jarvie, Danielle
InstitutionUniversity of California, Los Angeles. Civil Rights Project / Proyecto Derechos Civiles
TitelBlack Segregation Matters: School Resegregation and Black Educational Opportunity
Quelle(2020), (40 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterSchool Resegregation; Racial Segregation; Enrollment Trends; Educational Trends; School Desegregation; African American Students; Student Attitudes; Desegregation Effects; Poverty; Racial Composition; Public Schools; California; New York; Texas
AbstractThis report shows that the segregation of Black students has increased in almost every region of the nation, and that Black students in many of nation's largest school districts have little access to or interaction with White, Asian or middle-class students. The report documents substantial Black enrollment in suburban schools, but high levels of segregation in them. Several of the nation's largest states, including California, New York and Texas, are among the nation's most segregated in terms of exposure of Black students to their White counterparts. The study details how the national student population is changing and examines the basic patterns of enrollment, segregation and integration across the U.S. The analysis includes enrollment and segregation trends for the past several decades, nationally, by region, community type, and poverty level, and showing the most and least segregated states along multiple measures. (As Provided).
AnmerkungenCivil Rights Project / Proyecto Derechos Civiles. 8370 Math Sciences, P.O. Box 951521, Los Angeles, CA 90095-1521. Tel: 310-267-5562; Fax: 310-206-6293; e-mail: crp@ucla.edu; Web site: http://www.civilrightsproject.ucla.edu
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: