Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAl-Jarf, Reima
TitelAcquisition of Adjective-Forming Suffixes by EFL Freshman Students
[Konferenzbericht] Paper presented at the Regional Conference on English Language Teaching and Literature (ELTL 1) (1st, Roudehen, Tehran, Iran, Feb 17, 2008).
Quelle(2008), (13 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCollege Freshmen; Late Adolescents; English (Second Language); Second Language Learning; Second Language Instruction; Form Classes (Languages); Morphology (Languages); Suffixes; Spelling; Phonetics; Error Patterns; Vocabulary Development; Knowledge Level; Difficulty Level; Correlation; Native Language; Semitic Languages; Learning Strategies; Foreign Countries; Saudi Arabia
AbstractEnglish as a Foreign Language (EFL) freshman students at the College of Languages and Translation received direct instruction in adjective-forming suffixes, then they took an immediate and a delayed test. Error analysis showed that 36% of the responses were left blank or the subjects duplicated the stimulus word. In 32% they mismatched the word and suffix, in 36% they made spelling mistakes; in 15% they spelled words phonetically, and in 15% they added a noun- or an adverb-forming suffix. Significant differences were found in the amount of errors made by the students on both tests. The number of errors made correlated with the students' vocabulary knowledge. A hierarchy of difficulty in attaching adjective-forming suffixes, faulty strategies used in adjective morphology and possible causes of students' difficulty in adjective suffix acquisition are given. (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: