Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enXu, Jianzhong; Du, Jianxia; Fan, Xitao; Yuan, Ruiping
TitelSelf-Regulation of Homework Behavior: Chinese Students' Management in Mathematics Homework
Quelle(2017), (38 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterSelf Management; Homework; Mathematics; Middle School Students; Grade 8; Expectation; Student Motivation; Value Judgment; Parent Background; Educational Attainment; Feedback (Response); Teacher Influence; Cultural Influences; Television Viewing; Time Management; Foreign Countries; China
AbstractThe current investigation examined self-regulation of mathematics homework behavior (i.e., mathematics homework management). The participants consisted of 796 8th grade students (46 classes) in China. Multilevel results showed that mathematics homework management was positively associated with value belief at the class and individual level. At the individual level, students' management in mathematics homework was positively related to affective attitude, expectancy belief, learning-oriented reasons, homework interest, parent education, teacher feedback, adult-oriented reasons, and value belief. Meanwhile, students' management in mathematics homework was negatively related to time spent on television. Our findings were discussed in the context of related theoretical frameworks (e.g., self-regulation and expectancy-value) as well as previous findings pertaining to homework. (As Provided).
AnmerkungenAERA Online Paper Repository. Available from: American Educational Research Association. 1430 K Street NW Suite 1200, Washington, DC 20005. Tel: 202-238-3200; Fax: 202-238-3250; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: