Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBrown, Janis; Perkins, Robert; Roey, Stephen
InstitutionNational Center for Education Statistics (ED)
TitelFrom Algebra to Zoology: How Well Do Students Report Mathematics and Science Coursetaking? NCES 2020-037
Quelle(2020), (92 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; National Competency Tests; High School Students; Course Selection (Students); Grade 12; High School Seniors; Academic Records; Mathematics Instruction; Science Instruction; Mathematics Achievement; Science Achievement; Advanced Courses; Scores; Secondary School Mathematics; Secondary School Science; Instructional Program Divisions; Validity; National Assessment of Educational Progress
AbstractThis study uses high school transcript data from the National Assessment of Educational Progress (NAEP) High School Transcript Study (HSTS) to determine the validity of student-reported high school courses on the NAEP twelfth-grade student questionnaire. Given that the HSTS is not administered as part of every NAEP twelfth-grade assessment, self-reported course data are often used to better understand NAEP assessment findings; therefore, it is important to determine the validity of these data. Using multiple administrations of HSTS, this study investigates whether student course reporting has changed over time. The report also examines how self-reported courses may affect the reporting of outcome measures, such as the relationship between course-taking and achievement as reported on NAEP. (ERIC).
AnmerkungenNational Center for Education Statistics. Available from: ED Pubs. P.O. Box 1398, Jessup, MD 20794-1398. Tel: 877-433-7827; Web site: http://nces.ed.gov/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: