Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAkhtari, Mitra; Bau, Natalie; Laliberté, Jean-William P.
InstitutionNational Bureau of Economic Research
TitelAffirmative Action and Pre-College Human Capital. Working Paper 27779
Quelle(2020)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAffirmative Action; College Entrance Examinations; White Students; Minority Group Students; Court Litigation; Scores; Grades (Scholastic); Attendance; College Applicants; Racial Differences; Human Capital; Texas; SAT (College Admission Test)
AbstractRacial affirmative action policies are widespread in college admissions. Yet, evidence on their effects before college is limited. Using four data sets, we study a U.S. Supreme Court ruling that reinstated affirmative action in three states. Using nationwide SAT data for difference-in-differences and synthetic control analyses, we separately identify the aggregate effects of affirmative action for whites and for underrepresented minorities. Using state-wide Texas administrative data, we measure the effect of affirmative action on racial gaps across the pre-treatment test score distribution. When affirmative action is re-instated, racial gaps in SAT scores, grades, attendance, and college applications fall. Average SAT scores for both whites and minorities increase, suggesting that reductions in racial gaps are driven by improvements in minorities' outcomes. Increases in pre-college human capital and college applications are concentrated in the top half of the test score distribution. [Support from the Lab for Economic Applications and Policy and the Connaught Fund.] (As Provided).
AnmerkungenNational Bureau of Economic Research. 1050 Massachusetts Avenue, Cambridge, MA 02138-5398. Tel: 617-588-0343; Web site: http://www.nber.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: