Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenPearson, P. David (Hrsg.); Palincsar, Annemarie Sullivan (Hrsg.); Biancarosa, Gina (Hrsg.); Berman, Amy I. (Hrsg.)
InstitutionNational Academy of Education
TitelReaping the Rewards of the Reading for Understanding Initiative
Quelle(2020), (316 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterReading Programs; Reading Comprehension; Preschool Education; Elementary Secondary Education; Program Development; Program Evaluation; Curriculum Implementation; Reading Instruction
AbstractIn 2009, the U.S. Institute of Education Sciences (IES) allocated $120 million to establish the Reading for Understanding (RfU) initiative. This initiative responded to concern that children's improvement in reading comprehension had leveled off over the previous few decades, coupled with the observation that research on reading comprehension had sufficiently matured to warrant a major investment in improving student performance. The RfU initiative involved a research and development network of six interconnected teams focused on improving reading comprehension for students in pre-kindergarten (pre-K) through grade 12. The "Reaping the Rewards of the Reading for Understanding Initiative" report articulates findings and common themes concerning the nature and development, assessment, and the enactment of curriculum and instruction of reading comprehension. It synthesizes work both within and across the six research teams, reviewing over 200 scholarly articles from this substantial and unprecedented effort to determine what has been learned about understanding and improving reading comprehension. Key findings include: (1) the importance of emphasizing comprehension in pursuit of knowledge and insight; (2) redoubling efforts to enhance language development, both oral and written, for students across the age-span; and (3) changing the culture of classrooms to emphasize collaboration, deep comprehension, critique, and the generative use of comprehension. (ERIC).
AnmerkungenNational Academy of Education. 500 Fifth Street NW Suite 339, Washington, DC 20001. Tel: 202-334-2341; Fax: 202-334-2350; e-mail: info@naeducation.org; Web site: http://www.naeducation.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: