Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionEducation Commission of the States
TitelFor Those States with Pre-K to Kindergarten Transition Guidance, How Are Families Engaged? 50-State Comparison: State K-3 Policies
Quelle(2020), (5 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; State Policy; Educational Policy; Primary Education; Student Adjustment; School Readiness; Family Involvement; Parent Education; Kindergarten; Preschool Education
AbstractFollowing a high-quality early care and pre-K experience, the kindergarten-through-third-grade years set the foundation upon which future learning builds; and strengthening this continuum creates opportunities for later success. Key components of a quality experience in K-3 include school readiness and transitions, kindergarten requirements, educator quality, prevention, intervention and assessments, and social and emotional learning and mental health. Education Commission of the States researched the policies and regulations that guide these key components in all 50 states to provide this comprehensive resource and many others. The data in this document show that at least 17 states with pre-K to kindergarten transition guidance specifically address family engagement in statutes and regulations. Additionally, types of family engagement in the transition process may include ensuring information sent to parents/guardians is easily understandable, offering support in improving parenting skills, and offering families and children the opportunity to tour school facilities. (ERIC).
AnmerkungenEducation Commission of the States. ECS Distribution Center, 700 Broadway Suite 1200, Denver, CO 80203-3460. Tel: 303-299-3692; Fax: 303-296-8332; e-mail: ecs@ecs.org; Web site: http://www.ecs.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: