Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTiller, Claude John, Jr.
TitelSchool Improvement Grant Funded Academic Programs: A Quantitative Correlational Analysis Study
Quelle(2020), (114 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Ed.D. Dissertation, American College of Education
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterHochschulschrift; Dissertation; Federal Legislation; Federal Aid; Educational Finance; Grants; Educational Improvement; Educational Innovation; Achievement Gap; Academic Achievement; Urban Schools; School Districts; Mathematics Instruction; Reading Instruction; Intervention; Scores; High School Students; College Entrance Examinations; Mathematics Tests; Reading Tests; SAT (College Admission Test)
AbstractIn 2009 President Barack Obama signed into law the American Recovery and Reinvestment Act (Dragoset, et al., 2017). The Recovery Act served as the financial umbrella which helped to allocate $3 billion to fund School Improvement Grants to support states and school districts in championing original, innovative programs as well as to hire staff to narrow the academic achievement gap (Dragoset et al., 2017). The problem was the limited research on the extent to which math and reading intervention programs funded by the School Improvement Grant have impacted academic achievement. The purpose of this quantitative correlational analysis study was to determine if a correlation exists between the inclusion of School Improvement Grant funded academic programs and Scholastic Assessment Test scores in math and reading in a large urban school district in a northern U.S. State. (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: