Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enForsyth, Carol; Andrews-Todd, Jessica; Steinberg, Jonathan
TitelAre You Really a Team Player? Profiling of Collaborative Problem Solvers in an Online Environment
[Konferenzbericht] Paper presented at the International Conference on Educational Data Mining (EDM) (13th, Online, Jul 10-13, 2020).
Quelle(2020), (6 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTeamwork; Profiles; Problem Solving; Cooperative Learning; Online Courses; College Students; Electronics; Group Dynamics
AbstractCollaborative problem solving (CPS) is considered a necessary skill for students and workers in the 21st century as the advent of technology requires more and more people to frequently work in teams. In the current study, we employed theoretically-grounded data mining techniques to identify four profiles of collaborative problem solvers interacting with an online electronics task. The profiles were created based on 11 theoretically-grounded CPS skills defined a priori. The resulting four profiles correlated in expected directions with in-task performance and had interesting relationships with external measures associated with prior knowledge and CPS skills. These results inform and partially replicate findings from our previous research using a similar approach on a smaller dataset. Implications and comparisons between the two studies will be discussed. [For the full proceedings, see ED607784.] (As Provided).
AnmerkungenInternational Educational Data Mining Society. e-mail: admin@educationaldatamining.org; Web site: http://www.educationaldatamining.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: