Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enObiakor, Festus E.; Afolayan, Michael O.; Harris-Obiakor, Pauline; Afolayan, Precious O.
TitelDifferent Roles and Similar Mission in the Education of Students with Special Needs: The Comprehensive Support Model at Work
Quelle(2015), (10 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterSpecial Education; Students with Disabilities; Student Needs; Disability Identification; Student Evaluation; Student Placement; Cooperative Planning; Role; Teamwork
AbstractIndividuals with special needs encounter multidimensional experiences in identification, assessment, labeling/categorization, placement, and instruction/intervention. These experiences call for multidimensional strategies that require different educational practitioners and professionals. These individuals must bring with them different ideas on how to remediate problems experienced by children and youth with special needs. Sometimes, in dealing with these issues, we forget that collaboration, consultation, and cooperation (the 3Cs) are keys. To advance these 3Cs, the Comprehensive Support Model (CSM) must be at work. Based on the CSM, students, families, school personnel, communities, and government agencies must work together to maximize the fullest potential of all students, including those with special needs. [For the complete volume, "Interdisciplinary Connections to Special Education: Important Aspects to Consider. Advances in Special Education. Volume 30, Part A," see ED607403.] (As Provided).
AnmerkungenEmerald Group Publishing Limited. Howard House, Wagon Lane, Bingley, West Yorkshire, BD16 1WA, UK. Tel: +44-1274-777700; Fax: +44-1274-785201; e-mail: emerald@emeraldinsight.com; Web site: https://www.emerald.com/insight/publication/issn/0270-4013
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: