Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFrank, Toya Jones; View, Jenice L.; Powell, Marvin; Lee, Christina; Williams, Asia
TitelUsing Novel Approaches to Better Understand Black Mathematics Teacher Retention
[Konferenzbericht] Paper presented at the Annual Meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (41st, St. Louis, MO, Nov 14-17, 2019).
Quelle(2019), (11 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterMathematics Teachers; Teacher Persistence; African American Teachers; Oral History; Teacher Attitudes; Critical Theory; Race; Longitudinal Studies; Blacks; Minority Group Teachers; Racial Bias; Power Structure; Whites; Faculty Mobility; Teaching Experience; Georgia (Atlanta); District of Columbia
AbstractWe used a mixed method research design to address the complexity of interrogating issues related to retention of Black mathematics teachers. The research design includes oral history interviews with retired Black mathematics teachers and large-scale survey data collected and analyzed from a Critical Race Quantitative Intersectionality approach. It is our position that the contemporary reality of the dwindling numbers of Black mathematics teachers cannot be fully understood without unpacking the issue with a critical, historical lens. Otherwise, we run the risk of perpetuating the longstanding issue of lack of diversity in the field. Thus, this paper presents preliminary findings of a 3-year research project that advances knowledge of the historical influences, with focused attention to sociopolitical forces, that impede retention of Black mathematics teachers. [For the complete proceedings, see ED606556.] (As Provided).
AnmerkungenNorth American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. e-mail: pmena.steeringcommittee@gmail.com; Web site: http://www.pmena.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: