Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAdoniou, Misty
InstitutionInternational Literacy Association (ILA)
TitelTeaching and Assessing Spelling. Literacy Leadership Brief
Quelle(2019), (16 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterSpelling; Teaching Methods; Evaluation Methods; Phonological Awareness; Morphology (Languages); Written Language; Etymology; Visual Perception; Semantics; Morphemes
AbstractGood spelling is a result of good teaching. And good teaching requires a full understanding of what spelling is--not the rote learning of strings of letters, but a sociolinguistic construction, each word a wonderful tapestry of meaning and history. The teaching of all the linguistic threads that weave through words is key to equity of outcomes in spelling. Orthography, morphology, and etymology are not the preserve of the advanced learners, something interesting to challenge the gifted. They are necessary skills, including for the students who are finding spelling difficult. They may just be the pathway into spelling that these students have been searching for. This brief delves into the following topic areas: how English spelling works; the threads of the spelling tapestry (phonological knowledge, morphological knowledge, orthographic knowledge, etymological knowledge, visual knowledge, and semantic knowledge); a pedagogy for teaching spelling; assessment; and diagnostic assessments. (ERIC).
AnmerkungenInternational Literacy Association. 258 Chapman Road Suite 203, Neward, DE 19702. Tel: 800-336-7323; Fax: 302-731-1057; e-mail: customerservice@reading.org; Web site: https://www.literacyworldwide.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: