Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCanto, Angela I.; Crisp, Megan A.; Larach, Helaine; Blankenship, A. Paige
TitelInclusion and Students with Traumatic Brain Injuries
Quelle(2016), (21 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterInclusion; Head Injuries; Brain; Special Needs Students; Teaching Methods; Student Needs; Accessibility (for Disabled); Reentry Students; Barriers
AbstractWhile often considered a low incidence disability, traumatic brain injuries (TBIs) among students are anything but low incidence occurrences. Furthermore, educators are often at times not made aware that a student is injured; when informed, the information provided is generally limited or incomplete at best leaving educators unsure regarding what is needed for the student. In this chapter, information on TBI and its effects on students is provided. We also explore the history of inclusion, mechanisms for service delivery, accommodations and modifications for injured students, and transitioning and reintegrating students post-injury. Lastly, we provide a review of common barriers to service delivery and offer both proactive and reactive strategies to overcome those barriers. [For the complete volume, "General and Special Education Inclusion in an Age of Change: Impact on Students with Disabilities. Advances in Special Education. Volume 31," see ED606160.] (As Provided).
AnmerkungenEmerald Group Publishing Limited. Howard House, Wagon Lane, Bingley, West Yorkshire, BD16 1WA, UK. Tel: +44-1274-777700; Fax: +44-1274-785201; e-mail: emerald@emeraldinsight.com; Web site: https://www.emerald.com/insight/publication/issn/0270-4013
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: