Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTulowitzki, Pierre; Huber, Stephan Gerhard; Schwander, Marius
TitelMediator, Radar, or Interference? Exploring the Role(s) of Facilitators in the Development of Education Networks
Quelle(2017), (11 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterFacilitators (Individuals); Communities of Practice; Networks; Role; Foreign Countries; Educational Cooperation; Switzerland
AbstractThis proposal reports on the use of facilitators to help develop networked learning communities. The findings presented herein are derived from a five-year study (2013-2018) designed to ascertain how these collaborative networks function and evolve as well as to assess their possible impact on the educational contexts they are located in. Semi-structured interviews, standardized questionnaires and document analysis were used to explore the role of the facilitators and their conceptualization by agents from the collaborative networks as well as the facilitators themselves. Facilitators provide structural support and build bridges between the different cultures of the various people involved in creating collaborative networks. At the same time, there is a risk of dependency and "shadow management" associated with the facilitators. (As Provided).
AnmerkungenAERA Online Paper Repository. Available from: American Educational Research Association. 1430 K Street NW Suite 1200, Washington, DC 20005. Tel: 202-238-3200; Fax: 202-238-3250; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: