Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAl Otaiba, Stephanie; Allor, Jill; Baker, Kristi; Conner, Carlin; Stewart, Jennifer; Mellado de la Cruz, Veronica
TitelTeaching Phonemic Awareness and Word Reading Skills: Focusing on Explicit and Systematic Approaches
Quelle(2019), (17 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterPhonemic Awareness; Reading Skills; Word Recognition; Teaching Methods; Direct Instruction; Sequential Approach; Reading Difficulties; Students with Disabilities; Phonics; Word Study Skills
AbstractFor the purpose of this article within this special issue on Structured Literacy™, we were asked to address the code-focused skills of phonemic awareness and word reading. Findings from research studies converge to show that explicit and systematic instruction helps most students understand how speech sounds, or phonemes, map to letters and patterns within words, which can greatly reduce the prevalence of reading problems (e.g., Brady, 2011; Lonigan & Shanahan, 2009; National Reading Panel Report (NRP), 2000; Wanzek et al., 2013). However, challenges learning these skills are an indication of many reading difficulties, which limit students' understanding of grade-level academic material. Most (67%) of fourth grade students with disabilities read below a basic level (National Assessment of Educational Progress (NAEP, 2015). [This paper was published in "Perspectives on Language and Literacy" v45 p11-16 2019.] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: